כדי לגרום לעסק שלך להצליח אתה חייב להסתמך על ספקים מעולים, כאלו שניתן לסמוך עליהם בעיניים עצומות, לא רק שיספקו לך את הסחורות שאתה דורש בכמויות ובזמנים המדויקים, אלא בעיקר כאלו שיבינו את הצרכים של העסק שלך.
איך לבחור בית דפוס שנכון לעסק שלך?
בתחום שירותי הדפוס, הבנת צורכי הלקוח הכרחית, והיא מה שמבדיל בין ספק רגיל לספק ששומרים לו נאמנות לאורך כל שנות הפעילות.
בעוד כל בתי הדפוס מציעים הדפסה של מוצרי נייר בגודל כזה או אחר, בית דפוס שחושב יחד אתך על שיווק העסק שלך, ויודע להציע לך פתרונות יצירתיים ומופלאים, שחושבים מחוץ לקופסה, לספק אותם באיכות מעולה ובזמן, זה מה שהופך את בית הדפוס לספק, שתרצה לצעוד אתו כברת דרך.
עבור אילו סוגי עסקים וחברות זה חשוב במיוחד?
חברות בכל סדר גודל יכולות לעשות שימוש בשירותי דפוס שחושבים מחוץ לקופסה, שכן בעולם דינמי שהתחרות בו הולכת וגדלה, לא די בפלאייר פשוט שיספר לקהל המקומי שאתה כאן, ולכן כל מוצר דפוס שתבחר לייצר עבור העסק שלך חייב להעביר מסרים שיווקיים בצורה חכמה, שמתאימה לנישה שאליה העסק שלך שייך.
נותני השירות המצליחים ביותר מעניקים שירותים לחברות קטנות וגדולות מתחומים שונים, ביניהן חברות פרמצבטיקה, קוסמטיקה, מזון, טכנולוגיה, מכשור רפואי, מרפאות, חברות בנייה, הייטק ועוד.
לצד החברות הגדולות במשק, גם עסקים קטנים השכילו למתג את עצמם ולרתום את טכנולוגיות הדפוס המתקדמות שיש כיום, ועל ידי פיתוח מארזים, הדפסת מדבקות ממותגות ומגוון מוצרים פשוטים להפליא, הם מצליחים להציב את עצמם כמובילים בתחומם וליצור תדמית מקצועית הודות למוצרי דפוס שמשווקים אותם בחכמה ולא גורמים להם לחור בתקציב השיווק של העסק.
כיצד מתאימים את מוצרי הדפוס לצרכים השוטפים והשיווקיים של העסק?
מוצרי דפוס לעסקים מתחלקים באופן גס ל – 3 קבוצות:
- ניירת משרדית – מוצרים אלו משמשים את העסק בפעילות השוטפת של משרדי החברה, וכוללים בעיקר מעטפות ממותגות, ניירות לוגו, כרטיסי ביקור למנהלים, סוכנים ובעלי תפקידים שונים בעסק, פנקסים ממותגים לסוכנים ולמנהלים, מדבקות, פנקסי קבלות וכדו’, תוכלו לפגוש בקטגוריית דפוס ניירת משרדית
- מוצרי פרסום – מוצרי פרסום מודפסים כוללים מוצרי נייר פופולריים כמו פלאיירים, חוברות ועלוני מידע או מוצרים שמותאמים לצורכי העסק באופן אינדיבידואלי, ביניהם קטלוג מוצרים, ברושורים, דגלים לדוכני מכירה, שקיות ממותגות וכדו’.
- מוצרי קד”מ –מוצרים אלו משמשים את העסק לצורך קידום מכירות, וכוללים אינספור של עיצובים ודוגמאות. הודות לטכנולוגיות מתקדמות ניתן כיום לייצר מוצרים יחודיים בעיצובים אישיים, שמאפשרים לכל עסק לבלוט עם מוצר מרשים שמשאיר חותם ושלא ניתן להתעלם ממנו. מוצרי קד”מ כוללים מארזים, מחברות, לוחות שנה, שמשוניות, דגלים לתערוכות וכנסים ועוד.
כיצד בוחרים את סוג המוצרים המתאים לעסק?
פרט לפתרונות “הרגילים” שנועדו לשרת את העסק במהלך פעילותו השוטפת כגון פלאיירים, מדבקות, מחברות מעוצבות וממותגות, שקיות ממותגות קטלוגים, פולדרים וכדו’, לכל עסק יש להתאים מוצרים מודפסים באופן אינדיבידואלי.
יועצי שירות מיומנים שמכירים גם את עולם הדפוס, על כל הפיתוחים והחידושים שבו, גם את תחומי השיווק המודרני והמסורתי וגם את צורכי העסק לפי הנישה אליה הוא משתייך, יכולים לסייע לבעל העסק להגיע להחלטה מושכלת וחכמה, שתניב מכל מוצר דפוס מקסימום השפעה ורווחים.
בחירת פתרונות מתאימים וטובים לעסק מתחילה בהיכרות עם העסק ועם השוק שבו הוא פועל וסקירת המתחרים שלו. לצד כל אלו חשוב לאבחן את הצרכים של העסק, אופי הפעילות שלו והתוכנית השיווקית והעסקית שהוא הציב לעצמו. לצורך העניין, חברות שמשתתפות בתערוכות או שעורכות ימי עיון לאורך השנה, זקוקות למוצרי פרסום כמו עלוני מידע, ברושורים ודגלים, לעומת זאת, חברה שלא נפגשת עם לקוחותיה העסקיים פנים מול פנים יכולה לבחור להדפיס עבורם לוח שנה ארוז באריזה חגיגית עם פנייה אישית, שתעמיק את מערכת היחסים שלהם ותיצור קשר אישי יותר בין בית הדפוס והלקוחות העסקיים שלו.
כיצד בוחרים את סוג הנייר עליו יודפסו המוצרים?
מרבית הניירת המשרדית מודפסת על גבי נייר נטול עץ, לעומת זאת מוצרי פרסום וקד”מ נפוץ להדפיס על גבי נייר כרומו. יחד עם זאת, אין חוקים נוקשים, כיוון שפעמים רבות נייר נטול עץ בגרמז’ גבוה משמש להדפסת חוברות, קטלוגים, לוחות שנה ומוצרים נוספים. (הגרמז’ הוא יחידת המדידה לעובי הנייר, שנקבעת על פי משקל מטר מרובע שלו).
אם נדייק, אז כשמדובר במוצרי קד”מ ובמוצרי פרסום כמות האפשרויות היא אינסופית, ובמרבית המקרים מעצב גרפי מוכשר, מנהל שיווק מנוסה או סוכן מכירות שמכיר את עולם הדפוס על בוריו ידעו לבחור הן את סוג הנייר המתאים והן את הגרמז’ הנכון, שגם יתאים לסוג המוצר ואופי השימוש בו וגם יעמוד בתקציב הלקוח.
חלק מתהליך תכנון עבודת הדפוס, היא פריסת שטח הנייר על פי גודל הנייר של המוצר וחישוב שטחי הנייר על פי מידות הנייר של עולם הדפוס
אילו גימורים והשבחות ניתן לשלב במוצרי הדפוס השונים ולמה הם נועדו?
הגימורים וההשבחות של עולם הדפוס נועדו לספק פונקציונליות מצד אחד ולשדרג את מראה המוצר מבחינה עיצובית מצד שני.
בין הגימורים השונים יש ספירלות במבחר גדלים ובצבעים שונים, הדבקה חמה או תפירה.
עולם ההשבחות הוא עשיר, ומידי שנה מפותחות עוד ועוד השבחות חדשות בעולם הדפוס. להלן חלק מההשבחות הנפוצות בעולם הדפוס:
למינציה – שכבה פלסטית דקיקה ושקופה, שנועדה להגן על הנייר ולשמור על איכותו לאורך זמן. ניתן לעשות למינציה מט או מבריקה לבחירת הלקוח.
הטבעות – יש הטבעות עיוורות או הטבעות בשילוב פויל כסף, ברונזה או זהב שמיישמים בעזרת גלופה וחום. ההטבעות נועדו לתת מראה יוקרתי והן נראות כחותמת שמוטבעת על גבי המוצר.
לכה – ניתן להוסיף למוצר לכה סלקטיבית (לכה שטוחה UV) או לכה סלקטיבית מובלטת (סקודיקס), שמעניקות רובד נוסף למוצר. בדרך כלל מיישמים את הלכה על גבי אייקונים או טקסטים במטרה להדגיש אותם או לתת להם מראה מרשים. קיים סוג נוסף של לכה, שנקרא לכה מים. הוא זהה ללמינציה, ונועד לשמור על איכות המוצר לאורך זמן.
אפקט נצנצים – שימוש בחומרים ובטכניקות מתקדמות מאפשר להוסיף שכבת נצנצים בגוונים שונים על גבי שטחים מוגדרים.
חיתוכים – חיתוכים הם חלק מעיצוב המוצר, ומעניקים לו תכונות עיצוביות ופרקטיות. קיימים 2 סוגי חיתוכים: חיתוך שטנץ שמתאים לכמויות בינוניות וגדולות או למוצרים בחיתוכים סטנדרטיים, וחיתוך דיגיטלי שמתאים לכמויות קטנות ובינוניות ומאפשר אפשרויות חיתוך אינסופיות לפי דרישת המעצב.
פרפורציות – פרפורציות הן קווים מחוררים, שנועדו לאפשר תלישה נוחה, קלה ומדויקת. השיטה נפוצה בשימוש עבור פנקסים, מסמכים עסקיים או בלוקים לשימוש משרדי.
ביגים – שימוש בסכין לא כהה מאפשר לסמן מקומות לקיפול מדויק על גבי המוצר, שלא פוגעים באיכותו. הביגים מיושמים בפולדרים, ברושורים, מארזים ועוד.
קפסוליזציה – הקפסוליזציה עוטפת את הנייר במעין קפסולה פלסטית דקה ושקופה, ונועדה לשמור על איכותו ולהגן עליו לאורך זמן. נפוצה בשימוש לתפריטים וחוברות סוכנים.פתרונות