זהות מותג חזקה היא יותר מסתם לוגו שמייצרים אונליין. מדובר על תהליך המקיף את כל החוויה שיש ללקוח עם עסק, מהאופן שבו הם מחפשים את המוצרים או השירותים שלו ועד לאופן שבו הם מרגישים כלפי החברה או העסק המספק להם אותם. זהות מותג יחודית יכולה לעזור לעסקים להתבלט בשוק צפוף, למשוך לקוחות חדשים וליצור קהל לקוחות נאמן.
אז איך בכלל יוצרים זהות מותג?
הגדרת זהות המותג
הצעד הראשון ביצירת זהות מותג ייחודית הוא להגדיר מה מייחד את העסק שלך. למה בעצם שלקוחות יבחרו דווקא בשירות או המוצר שאתה מציע על פני מתחרה שלך? התשובה די פשוטה: ההבדל יכול להיות בערכים שאתה מייצג כעסק, החזון שלך או איכות המוצרים והשירותים שלך. ברגע שיש לך הבנה ברורה של זהות המותג שלך, אתה יכול להתחיל לפתח ייצוג חזותי שלו באמצעות הלוגו, הצבעים, הטיפוגרפיה והמוצרים המשלימים שתייצר בהתאם.
לוגו
הלוגו הוא החלק המרכזי של זהות המותג שלך. זה צריך להיות פשוט, קליט וייחודי. קחו בחשבון את הלוגואים של כמה מהמותגים המצליחים בעולם, כמו נייקי, אפל או קוקה קולה. הלוגואים הללו ניתנים לזיהוי מיידי והפכו לשם נרדף לחברות שלהם. לוגו ניתן לייצר על ידי עבודה מול מעצב גרפי או אם אתה משתמש בשירות של משרד פרסום / סוכנות דיגיטל או מנהל שיווק אם ידאגו לחיבור עם בעל מקצוע מתאים.
בעבודה על הלוגו חשוב לשקף למעצב מולו אתה עובד מה חשוב לך שיהיה בלוגו, מה הם הערכים שאתה רוצה לייצג כעסק, מה הם השירותים או המוצרים המרכזיים ועוד. לבסוף, בעל מקצוע בעל ניסיון ידע לקחת את כל הנתונים ולייצר לוגו שיכלול בתוכו הכל. ברגע שתראו את באופציות אתם תדעו די מהר, בצורה אינסטנקטיבית מה הוא הלוגו המתאים לכם. אנחנו ממליצים גם להתייעץ עם עוד מספר אנשים מהתחום שלכם וגם בני משפחה וחברים שלא מהתחום כדי להבין מה הלוגו משדר.
בחירת צבעים
צבע הוא כלי רב חשוב מאד בתהליך מיתוג. צבעים שונים יכולים לעורר רגשות ואסוציאציות שונות. לדוגמה, אדום מזוהה לעתים קרובות עם תשוקה והתרגשות, בעוד כחול קשור לאמון ויציבות. כאשרק אנחנו ניגשים לבחירת פלטת צבעים, כדאי שנבין מה אנחנו רוצים לשדר ללקוחות הפוטנציאליים שלנו, כלומר, מה המסר שייגע ברגש של הלקוח ויגרום לו להתעניין / לרכוש את המוצר או השירות שלנו. למשל, אם אני בונה עסק של אדריכלות נוף, סביר להניח שאם אשתמש הרבה בצבעים כהים, כמו שחור, אפור, סגול, זה פחות ישדר את המסר של מרחבים ירוקים, גינות גדולות וירוקות, צמחים, עצים ועוד. לכן, לרוב עסיקם מסוג זה ישתמשו בפלטת צעים עם גוונים ירוקים. בכל מקרה, אם רוצים לעשות את זה בצורה מקצועית, כדאי לעבוד מול בעל מקצוע כמו מעצב גרפי.
בחירת טיפוגרפיה
טיפוגרפיה היא אמנות סידור הכתב כדי להפוך את השפה הכתובה לקריאה ומושכת כשהיא מוצגת על אלנטים שונים. הטיפוגרפיה שתבחר לזהות המותג שלך צריכה להיות עקבית בכל החומרים השיווקיים שלך, מהאתר שלך ועד לכרטיסי הביקור שלך. לרוב, אנשים נוטים לזלזל בעניין הטיפוגרפיה אך מבחינה שיווקית יש לה משמעות רבה. אם בא לכם להרחיב קצת על הנושא ולהבין אותו לעומק אתם מוזמנים לקרוא קצת באינטרנט על התורה מאחורי נושא זה.
החשיבות של פתרונות דפוס מדויקים
לאחר שפיתחת את זהות המותג שלך, כדאי להבטיח שהיא מיוצגת באופן מדויק ועקבי בכל החומרים השיווקיים שלך. כאן נכנסים לתמונה פתרונות דפוס. פתרונות הדפוס מהווים מוצרים משלימים לאסטרטגיית השיווק שלך והם בעצם הייצוג של זהות המיותג שלך בחיי היום יום והשגרה מול לקוחותת ומול ספקים. מה הכוונה? פתרונות דפוס הם מוצרים פיזיים אשר עליהם מודפס הלוגו שלך/ הסלוגן ובעצם מה שתבחר לייצג את העסק שלך. קחו למשל דוגמא של כוסות ממותגות או מדבקות ממותגות. ברגע שלקוח מגיע אלייך לפגישה והוא שותה קפה בכוס ממותגת עם הלוגו שלך ויוצא איתה אחר כך, הוא בעצם לוקח אותך איתו להמשך היום. דוגמא נוספת, מדבקות ממותגות יכולות להיות ממש פרסומת ארוכת טווח. לקוח חדש מקבל מדבקה לרכב/ מדבקה לתיק ועוד.
חשיבות הדפסה ברמה גבוהה
הדפסה באיכות גבוהה
הדפסה באיכות גבוהה היא קריטית ליצירת תדמית מקצועית למותג שלך. פתרונות דפוס מדויקים משתמשים בטכנולוגיות וחומרי ההדפסה ברהמ הגבוהה ביותר כדי ליצור מוצרים חדים, המייצגים את זהות המותג שלך.
אל תתפשרו על איכות ההדפסה של המוצרים שלכם. אין דבר יותר “מוזיל” מלראות נגיד מדבקה עם כתב מטושטש או כוס עם חצי לוגו חתוך ועם צבעים מרוחים.
תשומת לב לפרטים
פרטים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול בכל הנוגע לזהות המותג. כאשרק עובדים מול בעל מקצוע ברמה גבוהה המספק פתרונות דפוס שמים לב לפרטים קטנים כגון גודל גופן, מרווח ויישור כדי להבטיח שהחומרים השיווקיים שלך ייראו מלוטשים ומקצועיים.
לסיכום, יצירת זהות מותג נועזת וייחודית חשובה להתפתחות של עסק ויכולה לתרום לו רבות במידה ועושים את זה כמו שצריך ובצורה מקצועית. הגדרת זהות המותג שלך ושימוש בפתרונות דפוס מדויקים כדי לייצג אותה בכל החומרים השיווקיים שלך יכולים לעזור לעסק שלך לבלוט למשוך לקוחות חדשים. על ידי שימוש בטכנולוגיות מתקדמות ובחומרים איכותיים, אפשר ליצור רושם טוב ומוניטין חזק בתחום שלך.